![]() |
«TASDIQLAYMAN» Akademik ishlar boʻyicha prorektor I. Gʻ. Mamajonov ________________________ «____»________________ 2025-yil |
Organik kimyo
fani boʻyicha sillabus
1. Umumiy maʼlumotlar
| Akademik daraja | bakalavr | Taʼlim yoʻnalishi | 60910800 - Farmatsiya | ||
| Oʻqish davomiyligi (yil) | 5 | Semestr | 3,4 | ||
| Fan nomi | Organik kimyo | Fan kodi | OK13411 | ||
| Taʼlim shakli | kunduzgi | Fan turi | majburiy | ||
| Taʼlim tili | Oʻzbek | Modulning davomiyligi | 30 hafta | ||
| Fanga ajratilgan kredit | ECTS: 11 | Baholash shakli |
oraliq: yozma joriy: amaliy topshiriq yakuniy: test |
||
| Ajratilgan akademik soat hajmi | 330 | Auditoriya soatlari taqsimoti | maʼr | lab | |
|
164 (aud) |
166 (must) |
60 | 0 | ||
2. Fan maqsadi
Talabalarga - organik birikmalar tuzilishi, organik birikmalarning uglevodorodlar, organik galogen birikmalar, spirtlar, fenollar, oksobirikmalar, karbon kislotalar, aminlar, diazo- va azobirikmalar sinflarining asosiy kimyoviy xossalari va ularni olish usullari haqida bilimlarni shakllantirish hamda ularni amaliyotda tatbiq etish.
3. Fanni oʻzlashtirish uchun zarur boshlangʻich bilimlar
1. Noorganik kimyo (NK11212)
2. Mutaxassislikka kirish (MK1106)
4. Taʼlim natijalari
4.1. Bilimlar jihatidan:
- Yangi moddalar yaratish: Оrganik kimyo orqali yangi birikmalar, masalan, uglevodorodlarning yangi hosilalari, dori vositalari yoki plastmassalar, boʻyoqlar sintez qilinishi
- Reaksiya mexanizmlari: organik reaksiyalar va ularning mexanizmlari, yaʼni qanday qilib birikmalar oʻzaro reaksiyaga kirishadi va yangi moddalar hosil qilishi;
- Katalizatorlar: Yangi katalizatorlar yoki reaksiya tezligini oshirish uchun foydalaniladigan moddalar kashf etilishi;
- Materiallar xususiyatlari: Organik moddalar, masalan: sunʼiy va sintetik yuqori molekulyar birikmalar, erituvchilar, efirlar, organik oʻgʻitlar va boshqa maxsus materiallarning kimyoviy xususiyatlari, hamda ishlatilish sohalari oʻrganishi;
- Tahlil va izlanishlar: Organik moddalarning tarkibi va strukturasini aniqlash uchun turli analiz metodlari va texnikalari ishlab chiqilishini;
- Sanoat va texnologiya: Organik kimyo sanoat va texnologiyada qoʻllanadigan yangi materiallar va jarayonlarni rivojlantirishga yordam berishini;
- Organik birikmalarning farmakologik ahamiyatini, farmatsevtik formulalarini tushunishi, organik birikmalarning toksikligi va xavfsizligi, tahlil va sintez usullari, dori moddalarning fizik va kimyoviy xossalari, tuzilishi va ularda boradigan jarayonlarni va dori birikmalarni bilishi va ulardan foydalana olishi kerak. Yangi ro'yxat saqlandi
4.2. Koʻnikmalar jihatidan:
- Organik moddalarni aniqlash va tahlil qilish, laboratoriya tajribalari, kimyoviy reaksiyalarni boshqarish, moddalar bilan ishlash, farmatsevtik preparatlar tayyorlash, moddalarning biologik taʼsirini tahlil qilish va xavfsizlik koʻnikmalariga ega boʻlishi;
- Oʻzaro taʼsirlarni tushunish, eksperimentlar va tajribalar dizayni, innovatsion texnologoyilar va tadqiqot usullari bilan ishlash, kompyuter va modellashtirish malakasiga ega boʻlishi taʼminlanadi. Yangi ro'yxat saqlandi
5. Fan mazmuni
5.1. Maʼruza mashgʻulotlari mazmuni
| № | Mavzu va rejalar | soatlar hajmi |
|---|---|---|
| 1. |
Organik kimyo faniga kirish.
|
2 |
| 2. |
Organik birikmalarning tuzilishining nazariy asoslari.
|
2 |
| 3. |
To’yingan alifatik va alisiklik uglevodorodlar (alkanlar va sikloalkanlar).
|
2 |
| 4. |
To‘yinmagan alifatik uglevodorodlar I (Alkenlar).
|
2 |
| 5. |
To’yinmagan alifatik uglevodorodlar II (Diyen uglevodorodlar).
|
2 |
| 6. |
Alkinlar
|
2 |
| 7. |
Aromatik uglevodorodlar – Benzol va uning gomologlari.
|
2 |
| 8. |
Organik galogen birikmalar.
|
2 |
| 9. |
Gidroksil guruh saqlagan birikmаlаr. Spirtlar.
|
2 |
| 10. |
Aromatik spirtlar. Fenollar.
|
2 |
| 11. |
Oddiy efirlar. Ularni tibbiyotda qo‘llanilishi.
|
2 |
| 12. |
Karbonil birikmalar - aldegid va ketonlar.
|
2 |
| 13. |
Karbon kislotalar.
|
2 |
| 14. |
Karbon kislotalar hosilalari.
|
2 |
| 15. |
Aromatik va ko’p asosli karbon kislotalar. Oksikislotalar.
|
2 |
| 16. |
Alifatik va aromatik aminlar.
|
2 |
| 17. |
Diazo- va azobirikmalar.
|
2 |
| 18. |
Aminokislotalar.
|
2 |
| 19. |
Oqsillar va ularning xossalari.
|
2 |
| 20. |
Bеsh а’zоli gеtеrоhаlqаli birikmаlаr.
|
2 |
| 21. |
Olti а’zоli gеtеrоhаlqаli birikmаlаr.
|
2 |
| 22. |
Uglеvоdlаr: mоnо- va disaxaridlar.
|
2 |
| 23. |
Pоlisахаridlаr.
|
2 |
| 24. |
Lipidlar I. Sovunlanadigan lipidlar.
|
2 |
| 25. |
Lipidlar II. Sovunlanmaydigan lipidlar.
|
2 |
| 26. |
Fermentlarning tuzilishi va ta'sir etish mexanizmi.
|
2 |
| 27. |
Nuklein kislotalar.
|
2 |
| 28. |
Vitaminlar.
|
2 |
| 29. |
Alkaloidlar va glikozidlar.
|
2 |
| 30. |
Biologik faol moddalar. Ularni tibbiyotda qo‘llanilishi.
|
2 |
| Jami | 60 | |
Amaliy ish mashgʻulotlari uchun mavzu kiritilmagan yoki ushbu sillabusda Amaliy ish oʻtish nazarda tutilmagan
Seminar mashgʻulotlari uchun mavzu kiritilmagan yoki ushbu sillabusda Seminar oʻtish nazarda tutilmagan
5.2. Laboratoriya mashgʻulotlari mazmuni
| № | Mavzu va rejalar | soatlar hajmi |
|---|---|---|
| 1. |
Organik kimyo laboratoriyasida ishni tashkil etish va ishlash qoidalari. Organik kimyo laboratoriyasida ishni tashkil etish va ishlash qoidalari.
|
2 |
| 2. |
Organik kimyo laboratoriyasida foydalaniladigan asosiy jihozlar va usullar. Organik kimyo laboratoriyasida foydalaniladigan asosiy jihozlar va usullar.
|
2 |
| 3. |
Organik moddalarni tozalash usullari. Organik moddalarni tozalash usullari.
|
2 |
| 4. |
Suyuq organik moddalarni tozalash va haqiqiyligini aniqlash usullari. Benzol va toluol aralashmasini fraksiyalarga bo‘lib hаydаsh usuli bilаn tоzаlаsh. Suyuq organik moddalarni tozalash va haqiqiyligini aniqlash usullari. Benzol va toluol aralashmasini fraksiyalarga bo‘lib hаydаsh usuli bilаn tоzаlаsh.
|
2 |
| 5. |
Qattiq organik moddalarni tozalash, haqiqiyligini aniqlash usullari. Qattiq organik moddalarni tozalash, haqiqiyligini aniqlash usullari.
|
2 |
| 6. |
Organik birikmalarning element tahlili. Organik birikmalarning element tahlili.
|
2 |
| 7. |
Alkan va sikloalkanlar. Alkanlarning olinish usullari va xossalari. Alkan va sikloalkanlar. Alkanlarning olinish usullari va xossalari.
|
2 |
| 8. |
Alkеnlar. Etilenning olinishi va xossalari. Alkеnlar. Etilenning olinishi va xossalari.
|
2 |
| 9. |
Alkadiyenlar. Diyen uglevodorodlarining xossalari. Alkadiyenlar. Diyen uglevodorodlarining xossalari.
|
2 |
| 10. |
Alkinlar. Atsetilenning olinishi, xossalari. Alkinlar. Atsetilenning olinishi, xossalari.
|
2 |
| 11. |
Aromatik birikmalar. Benzol va uning gomologlarini xossalari. Aromatik birikmalar. Benzol va uning gomologlarini xossalari.
|
2 |
| 12. |
Galogenorganik birikmalar olinishi va xossalari. Galogenorganik birikmalar olinishi va xossalari.
|
2 |
| 13. |
Spirtlar, olinish usullari va xossalari. Spirtlar, olinish usullari va xossalari.
|
2 |
| 14. |
Ko‘p atomli spirtlar. Bir va ko‘p аtоmli spirtlаrni bir-biridan farqlash reaksiyalari. Ko‘p atomli spirtlar. Bir va ko‘p аtоmli spirtlаrni bir-biridan farqlash reaksiyalari.
|
2 |
| 15. |
Aromatik spirtlar. Aromatik spirtlar.
|
2 |
| 16. |
Oddiy efirlar. Oddiy efirlar.
|
2 |
| 17. |
Aldegidlarga xos sifat reaksiyalar. Aldegidlarga xos sifat reaksiyalar.
|
2 |
| 18. |
Aldegid va ketonlarning bir-biridan farqlash reaksiyalari. Aldegid va ketonlarning bir-biridan farqlash reaksiyalari.
|
2 |
| 19. |
Karbon kislotalar, ularni olinish reaksiyalari. Karbon kislotalar, ularni olinish reaksiyalari.
|
2 |
| 20. |
Karbon kislotalarning tuzlarini olish. Karbon kislotalarning tuzlarini olish.
|
2 |
| 21. |
To‘yinmagan karbon kislotalar polimerlanish reaksiyasi. To‘yinmagan karbon kislotalar polimerlanish reaksiyasi.
|
2 |
| 22. |
Karbon kislotalarning hosilalarini sintezi. Karbon kislotalarning hosilalarini sintezi.
|
2 |
| 23. |
Murakkab efir olish. Murakkab efir olish.
|
2 |
| 24. |
Murakkab efirlar gidrolizi. Murakkab efirlar gidrolizi.
|
2 |
| 25. |
Aromatik karbon kislotalar. Ularga sifat reaksiya. Aromatik karbon kislotalar. Ularga sifat reaksiya.
|
2 |
| 26. |
Aromatik karbon kislotalarning murakkab efirlari va hosilalari. Aromatik karbon kislotalarning murakkab efirlari va hosilalari.
|
2 |
| 27. |
Fenolokislotalar. Salitsil kislotaning xossalari, aspirin va salolni sintezi, ularni aniqlash reaksiyalari. Fenolokislotalar. Salitsil kislotaning xossalari, aspirin va salolni sintezi, ularni aniqlash reaksiyalari.
|
2 |
| 28. |
Ko‘p asosli karbon kislotalar. Ko‘p asosli karbon kislotalar.
|
2 |
| 29. |
Aminlarning kislota va asosli xossalarini aniqlash. Aminlarning kislota va asosli xossalarini aniqlash.
|
2 |
| 30. |
Aminlarning sifat reaksiyalari. Aminlarning sifat reaksiyalari.
|
2 |
| 31. |
Anilinni diazotirlash reaksiyasi. Anilinni diazotirlash reaksiyasi.
|
2 |
| 32. |
Azobirikmalarning indikatorlik xossalarini aniqlash. Azobirikmalarning indikatorlik xossalarini aniqlash.
|
2 |
| 33. |
Aminokislotalar. Ularning xossalari. Aminokislotalar. Ularning xossalari.
|
2 |
| 34. |
Oqsillar uchun Ksantoprotein reaksiyasi. Oqsillar uchun Ksantoprotein reaksiyasi.
|
2 |
| 35. |
Oqsillar uchun Biuret reaksiyasi. Oqsillar uchun Biuret reaksiyasi.
|
2 |
| 36. |
Oqsillar gidrolizi. Oqsillar gidrolizi.
|
2 |
| 37. |
Bir gеtеroatom saqlagan bеsh a'zoli gеtеrohalqali birikmalar. Furan, pirrol, furfurollarning olinishi, furfurollarning xossalari. Bir gеtеroatom saqlagan bеsh a'zoli gеtеrohalqali birikmalar. Furan, pirrol, furfurollarning olinishi, furfurollarning xossalari.
|
2 |
| 38. |
Ikki gеtеroatom saqlagan bеsh a'zoli gеtеrohalqali birikmalar. Antipirin, amidopirin, analginlarga sifat reaksiyalari. Ikki gеtеroatom saqlagan bеsh a'zoli gеtеrohalqali birikmalar. Antipirin, amidopirin, analginlarga sifat reaksiyalari.
|
2 |
| 39. |
Bittа azot tutgаn olti а’zоli gеtеrоhаlqаli birikmаlаr. Piridin, xinolin va ularning xossalari. Bittа azot tutgаn olti а’zоli gеtеrоhаlqаli birikmаlаr. Piridin, xinolin va ularning xossalari.
|
2 |
| 40. |
Geterohalqali birikmalar. 4-Nitrozoantipirinni sintezi. Geterohalqali birikmalar. 4-Nitrozoantipirinni sintezi.
|
2 |
| 41. |
Monosaxaridlar. Glyukozaning xossalari. Monosaxaridlar. Glyukozaning xossalari.
|
2 |
| 42. |
Disaxaridlar. Disaxaridlar.
|
2 |
| 43. |
Polisaxaridlar. Kraxmal va sellyulozalarning xossalari. Polisaxaridlar. Kraxmal va sellyulozalarning xossalari.
|
2 |
| 44. |
Uglevodlar. Oq strеptotsidning N-glikozidining sintеzi. Uglevodlar. Oq strеptotsidning N-glikozidining sintеzi.
|
2 |
| 45. |
Sovunlanadigan lipidlar. Kislota sonini aniqlash. Sovunlanadigan lipidlar. Kislota sonini aniqlash.
|
2 |
| 46. |
Sovunlanadigan lipidlar. Sovunlanish sonini aniqlash. Sovunlanadigan lipidlar. Sovunlanish sonini aniqlash.
|
2 |
| 47. |
Sovunlanadigan lipidlar xossalarini va tarkibini aniqlash. Sovunlanadigan lipidlar xossalarini va tarkibini aniqlash.
|
2 |
| 48. |
Sovunlanmaydigan lipidlar xossalarini o‘rganish. Sovunlanmaydigan lipidlar xossalarini o‘rganish.
|
2 |
| 49. |
Amilaza fermentini gidrolizlash xossasini o‘rganish. Amilaza fermentini gidrolizlash xossasini o‘rganish.
|
2 |
| 50. |
Fermentlarni oqsil va yog’lar gidroliziga ta’sirini o‘rganish. Fermentlarni oqsil va yog’lar gidroliziga ta’sirini o‘rganish.
|
2 |
| 51. |
Vitaminlar. C vitaminini sifat jihatdan aniqlash. Vitaminlar. C vitaminini sifat jihatdan aniqlash.
|
2 |
| 52. |
Biologik faol moddalar xossalarini o‘rganish. Biologik faol moddalar xossalarini o‘rganish.
|
2 |
| Jami | 104 | |
6. Mustaqil taʼlim topshiriqlari
| № | Mavzu |
|---|---|
| 1. |
Organik kimyo va uning tibbiyotdagi ahamiyati. |
| 2. |
Organik birikmalarning turlari va xususiyatlari. |
| 3. |
Biologik katalizatorlarning tibbiyotda qo'llanilishi. |
| 4. |
Toksik organik birikmalar va ularning organizmga ta'siri. |
| 5. |
Organik kimyoviy moddalarning laboratoriyada tahlili. |
| 6. |
Inson organizmiga alkaloidlarni ta`siri. |
| 7. |
Alkaloidlarni tibbiyotda qo`llanilishi va ahamiyati. |
| 8. |
Flavonoidlarni tibbiyotda qo`llanilishi va ahamiyati. |
| 9. |
Organizmning hayot faoliyatida flavonoidlarni o`rni. |
| 10. |
Beta-karotin immunostimurlovchi faoliyati. |
| 11. |
Yurak glikozidlarini inson organizmiga tasiri. |
| 12. |
Yurak glikozidlaridan foydalaniladigan dori vositalar. |
| 13. |
Tarkibida oshllovchi moddalar saqlovchi dorivor osimliklar va mahsulotlar. |
| 14. |
Oshlovchi moddalar tahlil qilish va tirik organizmga ta‘sirini o‘rganish. |
| 15. |
Tabiiy fitonsitlarni inson organizmiga tasiri. |
| 16. |
Tabiiy fitonsitlar tarkibiga kiruvchi osimliklar va ulardan olinadiga dori vositalari. |
| 17. |
Insonning psixoemotsional xolatini, ruxiy tushkunlik va qattiq stress xolatida ishlatiladigan dori vositalari tarkibiga kiruvchi Efir moylarini vakillari. |
| 18. |
Immunitetni kotarishda, mikroblarga qarshi kurashishda va oshqozon kasalliklarida foydalaniladigan Efir moylari. |
| 19. |
Bronxit va astma kasalliklarida foydalaniladigan Saponinlar. |
| 20. |
Yurak kasalliklarida, qondi tarkibiga xolestirinni tushirishda foydalaniladigan saponinlar. |
| 21. |
Аminlаrning оlinish usullаri. Diаminlаr – putrеsin, kаdаvеrin asosida olinadigan dori vositalari. |
| 22. |
Uglevodorodlarning funksional hosilalari – karbon kislotalar, aminlar, diazo- va azobirikmalari asosida olinadigan preparatlar. |
| 23. |
Sulfаnil kislоtа vа sulfаnilаmid prеpаrаtlаri. Ulardan tibbiyotda foydalanish. |
| 24. |
Farmatsevtikada ishlatiladigan suyuq orgаnik mоddаlаr. |
| 25. |
Farmatsevtikada ishlatiladigan qattiq оrgаnik mоddаlаr. |
| 26. |
Tibbiyotda ishlatiladigan qattiq оrgаnik mоddаlаr. |
| 27. |
Salitsil kislоtа, аspirin kabi moddalarning farmatsiyada qo‘llanilishi. |
| 28. |
Atsetоsirkа efiri аsоsidа olinadigan dori vositalari. |
| 29. |
Аminоkislоtаlаrning dori vositalari sifatida qo‘llaniladigan dori vositalari. |
| 30. |
Geterofunksional birikma xolida uchraydigan dori vositalari. |
7. Foydalanilgan adabiyotlar:
7.1. Asosiy adabiyotlar
- Karimov A., Isamuhamedova Sh.Z., Chinibekova N.K. Organik kimyo, Darslik. Toshkent, 2021 y.
- Karimov A., Isamuhamedova Sh.Z., Chinibekova N.K. Organik kimyodan amaliy mashg’ulotlar, O‘quv qo‘llanma. Toshkent. 2013 y.
7.2. Qoʻshimcha adabiyotlar
- Primuhamedov I.M. Organik kimyo. Darslik. Toshkent, 2006 y.
- Asqarov I.R., Isayev Yu.T., Maxsumov A.G., Qirg’izov Sh.M. Organik kimyo. Darslik. Toshkent, 2022 y.
- Usmonova S.G. Organik kimyodan laboratoriya ishlari, O‘quv qo‘llanma. Andijon, 2025 y.
7.3. Axborot manbaalari
- https://library.ziyonet.uz/book/135446
- https://library.ziyonet.uz/uzc/book/67973
- https://orgchem.ru/praktOX_1.pdf
Axborot resurs markazi boshligʻi ______________ G. Qodirova
8. Fanni baholash mezoni va rejasi
8.1. Talabalar bilimini baholash turlari
Mazkur fandan talabalar bilimini baholashda uchta nazorat turidan foydalaniladi. Joriy baholash (JB), oraliq imtixon (OI), yakuniy imtixon (YaI)
Joriy baholash (JB). Ushbu nazorat turi semestr davomida toʻplanib boriladi va quyidagilardan tarkib topadi:
- Workshop. Talabaning mashgʻulotlarda faolligi va unga berilgan savollarga bergan javobi baholanib boriladi;
- Mustaqil ish. Fanning xususiyatidan kelib chiqib, talaba yakka yoki mini guruhlarga boʻlingan holda berilgan vazifalarni taqdimot / media / hisobot / dastur koʻranishida himoya qiladi;
- Vazifa / topshiriqlar. Har bir talaba individul tarzda oʻqituvchi tomonidan berilgan muammoli vaziyat / masala / topshiriqlarni taqdimot / hisobot / dastur koʻrinishida oldindan fan oʻqituvchi bergan namuna asosida bajaradi;
- Davomat. Talabaning dars mashgʻulotlariga qatnashganlik ulushidan kelib chiqib baholanadi.
Oraliq imtihon (OI). Ushbu nazorat turi semestrning (8-haftasida) belgilangan kun davomida oʻtkaziladi. Fan oʻqituvchisi oraliq imtihon shakli va oʻtkazish tartibi toʻgʻrisida talabalarni fan modulini dastlabki darslarida xabardor qiladi.
Yakuniy imtihon (YI). Modul yakunlangandan soʻng yakuniy imtixonlar haftasida test shaklda olinadi. Unda quyidagilar aks etadi:
8.2. Talabalar bilimini baholash mezoni
| № | Nazorat turlari | Izoh | Ball | Oʻtkazilish vaqti (boshlanishi – tugashi) |
|---|---|---|---|---|
| Joriy baholash (JB) | ||||
| 1. | Workshop | Talabaning interfaolligi, mashgʻulotlarda ishtiroki | 5 | 3-13-hafta(lar) davomida |
| 2. | Mustaqil ish | Taqdimot / media / hisobot / dastur shakllarda amalga oshiriladi | 10 | 1-13-hafta(lar) davomida |
| 3. | Vazifa / topshiriqlar | Taqdimot / hisobot / dastur koʻrinishida rasmiylashtiriladi | 10 | 1-13-hafta(lar) davomida |
| 4. | Davomat | Talabaning amaliy dars mashgʻulotlariga qatnashganlik ulushidan kelib chiqib baholanadi. | 15 | 1-13-hafta(lar) davomida |
| Jami | 40 | |||
| Oraliq imtihon (OI) | ||||
| 1. | Yozma | Oraliqqacha oʻtilgan mavzular yuzasidan tayyorlangan. | 20 | 10-hafta |
| Jami | 20 | |||
| Yakuniy imtihon (OI) | ||||
| 1. | Test | Oʻtilgan mavzular yuzasidan testlar | 40 | Oʻquv jarayoni tugagandan soʻng |
| Jami | 40 | |||
| Hammmasi | 100 | |||
8.3. Qoʻqon universitetida baholash tavsifi
| Baho | Foiz | GPA |
|---|---|---|
| A+ | 95-100 | 4.5 |
| A | 90-94 | 4.0 |
| B+ | 80-89 | 3.5 |
| B | 70-79 | 3.0 |
| C+ | 65-69 | 2.5 |
| C | 60-64 | 2.0 |
| F | 0-59 | 0 |
Izoh: Talaba 0-59 oraligʻida oʻzlashtirish koʻrsatkichiga yoki bir fanning 1/3 qismiga sababsiz qatnashmasa oʻqiyotgan semestrida mazkur fandan oʻzlashtirmagan (feyl), akademik qarzdor hisoblanadi. Oʻzlashtirilmagan fanlarni qayta oʻzlashtirish uchun talaba oʻrnatilgan tartibda fan oʻqituvchisi tomonidan berilgan topshiriqlarni bajarishi zarur.
Talabaning fan boʻyicha oʻzlashtirish koʻrsatkichini nazorat qilishda quyidagi mezonlar tavsiya etiladi:
a) aʼlo (A, A+) baho olish uchun talabaning bilim darajasi quyidagilarga javob berishi lozim:
- fanning moxiyati va mazmunini toʻliq yorita olsa;
- fandagi mavzularni bayon qilishda ilmiylik va mantiqiylik saqlanib, ilmiy xatolik va chalkashliklarga yoʻl qoʻymasa;
- fan boʻyicha mavzu materiallarining nazariy yoki amaliy ahamiyati haqida aniq tasavvurga ega boʻlsa;
- fan doirasida mustaqil erkin fikrlash qobiliyatini namoyon eta olsa;
- berilgan savollarga aniq va loʻnda javob bera olsa;
- konspektga puxta tayyorlangan boʻlsa;
- mustaqil topshiriqlarni toʻliq va aniq bajargan boʻlsa;
- fanga tegishli qonunlar va boshqa meʼyoriy-xuquqiy xujjatlarni toʻliq oʻzlashtirgan boʻlsa;
- fanga tegishli mavzulardan biri boʻyicha ilmiy maqola chop ettirgan boʻlsa;
- tarixiy jarayonlarni sharxlay bilsa;
b) yaxshi (B, B+) baho olish uchun talabaning bilim darajasi quyidagilarga javob berishi lozim:
- fanning moxiyati va mazmunini tushungan, fandagi mavzularni bayon qilishda ilmiy va mantiqiy chalkashliklarga yoʻl qoʻymasa;
- fanning mazmunini amaliy ahamiyatini tushungan boʻlsa;
- fan boʻyicha berilgan vazifa va topshiriqlarni oʻquv dasturi doirisida bajarsa;
- fan boʻyicha berilgan savollarga toʻgʻri javob bera olsa;
- fan boʻyicha konspektini puxta shakllantirgan boʻlsa;
- fan boʻyicha mustaqil topshiriqlarni toʻliq bajargan boʻlsa;
- fanga tegishli qonunlar va boshqa meʼyoriy xujjatlarni oʻzlashtirgan boʻlsa.
c) qoniqarli (C, С+) baho olish uchun talabaning bilim darajasi quyidagilarga javob berishi lozim:
- fan xaqida umumiy tushunchaga ega boʻlsa;
- fandagi mavzularni tor doirada yoritib, bayon qilishda ayrim chalkashliklarga yoʻl qoʻyilsa;
- bayon qilish ravon boʻlmasa;
- fan boʻyicha savollarga mujmal va chalkash javoblar olinsa;
- fan boʻyicha matn puxta shakllantirilmagan boʻlsa.
d) quyidagi hollarda talabaning bilim darajasi qoniqarsiz (F) baho bilan baholanishi mumkin:
- fan boʻyicha mashgʻulotlarga tayorgarlik koʻrilmagan boʻlsa;
- fan boʻyicha mashgʻulotlarga doir xech qanday tasavvurga ega boʻlmasa;
- fan boʻyicha matnlarni boshqalardan koʻchirib olganligi sezilib tursa;
- fan boʻyicha matnda jiddiy xato va chalkashliklarga yoʻl qoʻyilgan boʻlsa;
- fanga doir berilgan savollarga javob olinmasa;
- fanni bilmasa.
9. Imtihonga qoʻyilgan talab va koʻrsatmalar
|
1. Talaba imtihon nazorati qoidalarini buzgan hollarda, mazkur fandan imtihon bali bekor qilinishi haqida ogohlantiriladi. 2. Komissiya aʼzosi imtihon boshlanishini eʼlon qilgunga qadar imtihon varagʻini ochish taʼqiqlanadi. 3. Talaba uyali yoki boshqa aloqa vositalari, gadjetlarni oʻchirib, komissiya aʼzosi koʻrsatmasiga binoan oʻzidan uzoqlikda saqlashi shart. Kitob, manuskript, daftar va boshqa koʻmaklashuvchi materiallardan foydalanish mumkin emas. 4. Talabalar bir-biri bilan gaplashishi, imtihon varaqlarini koʻrsatishi, koʻchirtirishi, boshqalarni chalgʻitishi maʼn etiladi. |
5. Oziq-ovqat va ichimliklarni auditoriyaga olib kirishi mumkin emas. Shifokor koʻrsatmasiga binoan dori-darmon, kichik idishdagi suv bundan mustasno. 6. Auditoriyadan ruxsatsiz chiqish mumkin emas. Xususan, imtihonning birinchi va oxirgi 10 minutida auditoriyadan chiqish taʼqiqlanadi. Talaba imtihon varaqasini muddatidan oldin topshirib chiqib ketgan holatda qayta auditoriyaga qoʻyilmaydi. 7. Komissiya aʼzosi imtihon tugashini eʼlon qilganidan soʻng, talaba yozishni toʻxtatadi va imtihon varaqlari yigʻilgunga qadar auditoriyani tark etmaydi. |
10. Fan oʻqituvchisi toʻgʻrisida maʼlumot
| Mualliflar: |
|
|---|---|
| Elektron pochta: |
|
| Tashkilot va kafedra: | Qoʻqon universiteti Andijon filiali, Umumiy kimyo kafedrasi |
| Taqrizchilar: | |
| Talabalarni erkin qabul qilish kuni: | Chorshanba-Payshanba, soat 15:00 – 16:00, D bino 307 – xona. |
Sillabus Universitet Kengashining 2025 yil __________________ - sonli yigʻilish bayoni bilan tasdiqlangan.
Sillabus “Umumiy kimyo” kafedrasining 2025 yil 25-avgustdagi 1 - sonli yigʻilish bayoni bilan maʼqullangan.
|
(imzo) Gʻ. Xolbutayev Akademik ishlar departamenti boshligʻi |
(imzo) F. Turdiyev Fakultet dekani |
(imzo) S. G. Usmonova Kafedra mudiri |
(imzo) Usmonova Saida Gulamovna Fan oʻqituvchisi |
|||
|
(imzo) Tojidinov Mashhurbek Baxodirovich Fan oʻqituvchisi |
