Saqlash joyi
KUAF-logo «TASDIQLAYMAN»
Akademik ishlar boʻyicha prorektor
I. Gʻ. Mamajonov
________________________
«____»________________ 2025-yil

 

Dermatovenerologiya va bolalar dermatovenerologiyasi

fani boʻyicha sillabus

 

1. Umumiy maʼlumotlar

Akademik daraja bakalavr Taʼlim yoʻnalishi 60910300 - Pediatriya ishi
Oʻqish davomiyligi (yil) 6 Semestr 5,6
Fan nomi Dermatovenerologiya va bolalar dermatovenerologiyasi Fan kodi DVBDV16-706
Taʼlim shakli kunduzgi Fan turi majburiy
Taʼlim tili Oʻzbek Modulning davomiyligi 30 hafta
Fanga ajratilgan kredit ECTS:    4    Baholash shakli oraliq: Ogʻzaki
joriy: workshop/ Talaba mustaqil ishi/ vazifa/ topshiriqlar/davomat
yakuniy: ogʻzaki
Ajratilgan akademik soat hajmi 120 Auditoriya soatlari taqsimoti
60
(aud)
60
(must)
 

2. Fan maqsadi

Dermatovenerologiya fanini oʻqitishdan maqsad – boʻlajak pediatr oilaviy shifokor amaliyotida kerak boʻladigon oʻquv, ilmiy adabiyot va maʼlumotnomalar bilan mustaqil ravishda ishlay bilishi, bolalar va kattalardagi teri, teri hosilalari, shilliq qavatlarning tugʻma va orttirilgan hastaliklarini, zamburugʻli va oʻsma kasalliklarini jinsiy yoʻl bilan yuqadigon kasalliklarni (JYBYK) mustaqil ravishda aniqlashni oʻrgatish, teri kasalliklarining etiologiyasi, patogenezi va patomorfologiyasi, klinik belgilari, kasallikning tasnifi, ularning erta va qiyosiy tashxisini asoslarini biladigan, kasalliklarning ogʻirlik darajasi va asoratlariga qarab bemorlarni kasalxonaga yotqizish koʻrsatmalarini biladigan, teri va shilliq qavatlarning patologik holatlarida mustaqil ravishda birinchi tibbiy yordamni koʻrsata oladigon yuqori malakali bakalavr pediatr shifokorlarini mutaxassislar tayyorlashdan iborat.

3. Fanni oʻzlashtirish uchun zarur boshlangʻich bilimlar

1. Boshlangʻich bilimlar talab etilmaydi.

4. Taʼlim natijalari

4.1. Bilimlar jihatidan:

  • 1. Bilimlar jihatidan:
  • teri va ogʻiz boʻshligʻi shilliq qavatlarining tekshirish usullari;
  • birlamchi va ikkilamchi morfologik elementlarni aniqlay olish;
  • tashxis qoʻyishda asosiy fenomen va sinamalarni oʻtkazish usullari;
  • OIV/OITS va zaxm kasalliklarini aniqlashda serologik tekshiruvlar hamda zamburugʻ, gonokokk va trixomonadalarni aniqlashda mikroskopik tekshiruvlar uchun patologik materiallar olish usullari;
  • onadan bolaga infeksiyani oʻtishga olib keladigan omillar;
  • teri kasalliklarining mahalliy davolash tamoyillari;
  • anafilaktik shok, oʻtkir eshakemi, Kvinke shishida tez yordam koʻrsatish usullari;
  • tibbiyot xujjatlarini olib borish va laborator-uskunaviy tekshiruvlarning natijalarini taxlil qilish tamoyillari, vazifalarini aniqlay bilish, laborator va instrumental tekshirish usullari yordamida klinik tekshiruv oʻtkazish xaqida tasavvurga ega boʻlishi;
  • asosiy kasallikning klinik kechishini oʻziga xos xususiyatlarini aniqlay bilish;
  • asoratlar va yoʻldosh kasalliklarni aniqlay bilish;
  • Oʻzbekiston Respublikasida qabul qilingan kasalliklar tasnifiga muvofiq klinik tashxisni taʼriflash va asoslash;
  • kasallik rivojlanishining individual va patologik xususiyatlarini xisobga olgan xolda kompleks taktikani aniqlash;
  • vaqtinchalik ishga qobiliyatsizlikni ekspertizasini oʻtkazish;
  • reabilitatsion, profilaktik, sanitar-gigienik va epidemiyaga qarshi tadbirlar rejasini ishlab chiqish, dispanser koʻzatuvini oʻtkazish;
  • Klinik tashxis qoʻyish usullari, koʻzdan kechirish, palpatsiya usullarini bilish va amaliyotda qoʻllash
  • Yangi ro'yxat saqlandi

4.2. Koʻnikmalar jihatidan:

  • dermografizmni aniqlash;
  • diaskopiya;
  • Kebner fenomenini aniqlash;
  • Uikxem toʻrini aniqlash;
  • siydik chiqarish kanalidan surtma olish;
  • akantolitik Tsank xujayralariga tekshirish;
  • pufaklar suyuqligini eozinofillarga tekshirish;
  • Balser sinamasi;
  • yara yuzasidan rangsiz treponemaga tekshirish uchun surtma olish uslubi;
  • Kerion Selsni aniqlash;
  • Asbo-Gansen simptomini aniqlash;
  • Minor sinamasi;
  • Mitsuda sinamasi;
  • Olma jele simptomini aniqlash;
  • Pospelov simptomi (zond choʻqish simptomi) aniqlash;
  • Ganzen tayoqchalariga surtma olish;
  • Borovskiy tanachalariga surtma olish;
  • Bene-Mesherskiy simptomini aniqlash;
  • Yaddason sinamasi;
  • Tompson sinamasini oʻtkazishni bilishi va ulardan foydalana olishi;
  • Dermografizmni aniqlash;
  • Maxalliy davolash – namlash—xoʻllash (primochka) qoʻyish texnikasi
  • Qoʻtir kanasini izlash
  • Psoriaz diagnostik uchlikni aniqlash
  • Nikolskiy simptomini aniqlash;
  • Moxovda sezgirlikni aniqlash testi kabi amaliy koʻnikmalariga (shu jumladan klinik amaliy koʻnikmalariga) ega boʻlishi kerak.
  • Bemorlarni soʻrab surishtirish natijasida kasallikni kelib chiqishini aniqlash
  • bemorlarni instrumental tekshirish natijasida (koʻzdan kechirish, palpasiya, punksiya) kasallikning obʼektiv belgilarini aniqlash;
  • asosiy klinik simptomlarni mustaqil tashxislash;
  • keng tarqalgan teri kasalliklarni tipik shakllarida klinik tashxisni qoʻyish va uni asoslab berish;
  • umumiy qon, siydik, najas, va bioximik tekshiruvlarni tahlil qila bilish;
  • bemorlarning umumiy tekshirish natijalarini kasallik tarixidan dastlabki tashxisini asoslab, muolaja varaqasini toʻldirib hamda kelgusi tekshirish rejasini tuzish malakalariga ega boʻlishi kerak.

5. Fan mazmuni

Maʼruza mashgʻulotlari uchun mavzu kiritilmagan yoki ushbu sillabusda Maʼruza oʻtish nazarda tutilmagan

Amaliy ish mashgʻulotlari uchun mavzu kiritilmagan yoki ushbu sillabusda Amaliy ish oʻtish nazarda tutilmagan

Seminar mashgʻulotlari uchun mavzu kiritilmagan yoki ushbu sillabusda Seminar oʻtish nazarda tutilmagan

Laboratoriya mashgʻulotlari uchun mavzu kiritilmagan yoki ushbu sillabusda Laboratoriya oʻtish nazarda tutilmagan

6. Mustaqil taʼlim topshiriqlari

Mavzu

 

 

7. Foydalanilgan adabiyotlar:

7.1. Asosiy adabiyotlar

7.2. Qoʻshimcha adabiyotlar

7.3. Axborot manbaalari

 

Axborot resurs markazi boshligʻi ______________ G. Qodirova

8. Fanni baholash mezoni va rejasi

8.1. Talabalar bilimini baholash turlari

Mazkur fandan talabalar bilimini baholashda uchta nazorat turidan foydalaniladi. Joriy baholash (JB), oraliq imtixon (OI), yakuniy imtixon (YaI)

Joriy baholash (JB). Ushbu nazorat turi semestr davomida toʻplanib boriladi va quyidagilardan tarkib topadi:

- Workshop. Talabaning mashgʻulotlarda faolligi va unga berilgan savollarga bergan javobi baholanib boriladi;

- Mustaqil ish. Fanning xususiyatidan kelib chiqib, talaba yakka yoki mini guruhlarga boʻlingan holda berilgan vazifalarni taqdimot / media / hisobot / dastur koʻranishida himoya qiladi;

- Vazifa / topshiriqlar. Har bir talaba individul tarzda oʻqituvchi tomonidan berilgan muammoli vaziyat / masala / topshiriqlarni taqdimot / hisobot / dastur koʻrinishida oldindan fan oʻqituvchi bergan namuna asosida bajaradi;

- Davomat. Talabaning dars mashgʻulotlariga qatnashganlik ulushidan kelib chiqib baholanadi.

Oraliq imtihon (OI). Ushbu nazorat turi semestrning (8-haftasida) belgilangan kun davomida oʻtkaziladi. Fan oʻqituvchisi oraliq imtihon shakli va oʻtkazish tartibi toʻgʻrisida talabalarni fan modulini dastlabki darslarida xabardor qiladi.

Yakuniy imtihon (YI). Modul yakunlangandan soʻng yakuniy imtixonlar haftasida test shaklda olinadi. Unda quyidagilar aks etadi:

8.2. Talabalar bilimini baholash mezoni

Nazorat turlari Izoh Ball Oʻtkazilish vaqti (boshlanishi – tugashi)
Joriy baholash (JB)
1. Workshop Talabaning interfaolligi, mashgʻulotlarda ishtiroki 5 3-13-hafta(lar) davomida
2. Mustaqil ish Taqdimot / media / hisobot / dastur shakllarda amalga oshiriladi 10 1-13-hafta(lar) davomida
3. Vazifa / topshiriqlar Taqdimot / hisobot / dastur koʻrinishida rasmiylashtiriladi 10 1-13-hafta(lar) davomida
4. Davomat Talabaning amaliy dars mashgʻulotlariga qatnashganlik ulushidan kelib chiqib baholanadi. 15 1-13-hafta(lar) davomida
Jami 40  
Oraliq imtihon (OI)
1. Yozma Oraliqqacha oʻtilgan mavzular yuzasidan tayyorlangan. 20 10-hafta
Jami 20  
Yakuniy imtihon (OI)
1. Test Oʻtilgan mavzular yuzasidan testlar 40 Oʻquv jarayoni tugagandan soʻng
Jami 40  
Hammmasi 100  

8.3. Qoʻqon universitetida baholash tavsifi

Baho Foiz GPA
A+ 95-100 4.5
A 90-94 4.0
B+ 80-89 3.5
B 70-79 3.0
C+ 65-69 2.5
C 60-64 2.0
F 0-59 0

Izoh: Talaba 0-59 oraligʻida oʻzlashtirish koʻrsatkichiga yoki bir fanning 1/3 qismiga sababsiz qatnashmasa oʻqiyotgan semestrida mazkur fandan oʻzlashtirmagan (feyl), akademik qarzdor hisoblanadi. Oʻzlashtirilmagan fanlarni qayta oʻzlashtirish uchun talaba oʻrnatilgan tartibda fan oʻqituvchisi tomonidan berilgan topshiriqlarni bajarishi zarur.

Talabaning fan boʻyicha oʻzlashtirish koʻrsatkichini nazorat qilishda quyidagi mezonlar tavsiya etiladi:

a) aʼlo (A, A+) baho olish uchun talabaning bilim darajasi quyidagilarga javob berishi lozim:

  • fanning moxiyati va mazmunini toʻliq yorita olsa;
  • fandagi mavzularni bayon qilishda ilmiylik va mantiqiylik saqlanib, ilmiy xatolik va chalkashliklarga yoʻl qoʻymasa;
  • fan boʻyicha mavzu materiallarining nazariy yoki amaliy ahamiyati haqida aniq tasavvurga ega boʻlsa;
  • fan doirasida mustaqil erkin fikrlash qobiliyatini namoyon eta olsa;
  • berilgan savollarga aniq va loʻnda javob bera olsa;
  • konspektga puxta tayyorlangan boʻlsa;
  • mustaqil topshiriqlarni toʻliq va aniq bajargan boʻlsa;
  • fanga tegishli qonunlar va boshqa meʼyoriy-xuquqiy xujjatlarni toʻliq oʻzlashtirgan boʻlsa;
  • fanga tegishli mavzulardan biri boʻyicha ilmiy maqola chop ettirgan boʻlsa;
  • tarixiy jarayonlarni sharxlay bilsa;

b) yaxshi (B, B+) baho olish uchun talabaning bilim darajasi quyidagilarga javob berishi lozim:

  • fanning moxiyati va mazmunini tushungan, fandagi mavzularni bayon qilishda ilmiy va mantiqiy chalkashliklarga yoʻl qoʻymasa;
  • fanning mazmunini amaliy ahamiyatini tushungan boʻlsa;
  • fan boʻyicha berilgan vazifa va topshiriqlarni oʻquv dasturi doirisida bajarsa;
  • fan boʻyicha berilgan savollarga toʻgʻri javob bera olsa;
  • fan boʻyicha konspektini puxta shakllantirgan boʻlsa;
  • fan boʻyicha mustaqil topshiriqlarni toʻliq bajargan boʻlsa;
  • fanga tegishli qonunlar va boshqa meʼyoriy xujjatlarni oʻzlashtirgan boʻlsa.

c) qoniqarli (C, С+) baho olish uchun talabaning bilim darajasi quyidagilarga javob berishi lozim:

  • fan xaqida umumiy tushunchaga ega boʻlsa;
  • fandagi mavzularni tor doirada yoritib, bayon qilishda ayrim chalkashliklarga yoʻl qoʻyilsa;
  • bayon qilish ravon boʻlmasa;
  • fan boʻyicha savollarga mujmal va chalkash javoblar olinsa;
  • fan boʻyicha matn puxta shakllantirilmagan boʻlsa.

d) quyidagi hollarda talabaning bilim darajasi qoniqarsiz (F) baho bilan baholanishi mumkin:

  • fan boʻyicha mashgʻulotlarga tayorgarlik koʻrilmagan boʻlsa;
  • fan boʻyicha mashgʻulotlarga doir xech qanday tasavvurga ega boʻlmasa;
  • fan boʻyicha matnlarni boshqalardan koʻchirib olganligi sezilib tursa;
  • fan boʻyicha matnda jiddiy xato va chalkashliklarga yoʻl qoʻyilgan boʻlsa;
  • fanga doir berilgan savollarga javob olinmasa;
  • fanni bilmasa.

9. Imtihonga qoʻyilgan talab va koʻrsatmalar

1. Talaba imtihon nazorati qoidalarini buzgan hollarda, mazkur fandan imtihon bali bekor qilinishi haqida ogohlantiriladi.

2. Komissiya aʼzosi imtihon boshlanishini eʼlon qilgunga qadar imtihon varagʻini ochish taʼqiqlanadi.

3. Talaba uyali yoki boshqa aloqa vositalari, gadjetlarni oʻchirib, komissiya aʼzosi koʻrsatmasiga binoan oʻzidan uzoqlikda saqlashi shart. Kitob, manuskript, daftar va boshqa koʻmaklashuvchi materiallardan foydalanish mumkin emas.

4. Talabalar bir-biri bilan gaplashishi, imtihon varaqlarini koʻrsatishi, koʻchirtirishi, boshqalarni chalgʻitishi maʼn etiladi.

5. Oziq-ovqat va ichimliklarni auditoriyaga olib kirishi mumkin emas. Shifokor koʻrsatmasiga binoan dori-darmon, kichik idishdagi suv bundan mustasno.

6. Auditoriyadan ruxsatsiz chiqish mumkin emas. Xususan, imtihonning birinchi va oxirgi 10 minutida auditoriyadan chiqish taʼqiqlanadi. Talaba imtihon varaqasini muddatidan oldin topshirib chiqib ketgan holatda qayta auditoriyaga qoʻyilmaydi.

7. Komissiya aʼzosi imtihon tugashini eʼlon qilganidan soʻng, talaba yozishni toʻxtatadi va imtihon varaqlari yigʻilgunga qadar auditoriyani tark etmaydi.

10. Fan oʻqituvchisi toʻgʻrisida maʼlumot

Mualliflar:
Elektron pochta:
Tashkilot va kafedra: Qoʻqon universiteti Andijon filiali, Klinik fanlar kafedrasi
Taqrizchilar:
Talabalarni erkin qabul qilish kuni: Dushanba-juma, soat 15.00 – 17.00, 101 -xona

 

Sillabus Universitet Kengashining 2025 yil __________________ - sonli yigʻilish bayoni bilan tasdiqlangan.

 

Sillabus “Kilinik fanlar” kafedrasining 2025____ yil ______________________ - sonli yigʻilish bayoni bilan maʼqullangan.

 

       

(imzo)

Gʻ. Xolbutayev

Akademik ishlar departamenti boshligʻi

(imzo)

F. Turdiyev

Fakultet dekani

(imzo)

G. M. Qutlikova

Kafedra mudiri

(imzo)

Kiritilmagan

Fan oʻqituvchisi