1-mavzu. “Jamoat salomatligi. Marketing, menejment” faniga kirish. Tibbiyot statistikasi asoslari
- 1“Jamoat salomatligi. Marketing, menejment” fan sifatida tibbiyot, gigiena va jamiyat fanlari ichidagi oʻrni..
- 2. Tibbiyot statistikasi va uning sogʻliqni saqlashni nazariy va amaliy ahamiyati.
- 3. Statistik tadqiqot bosqichlari
- 4. General va tanlab olingan majmualar haqida tushuncha.
- 5. Mutloq, nisbiy, oʻrtacha miqdorlar, ularni tibbiyotda qoʻllanilishi.
- 1 Demografiya, uning tibbiyotda va sogʻliqni saqlashdagi oʻrni.
- 2. Demografik portlash, krizis tushunchalari, aholi oʻsishining muammolari.
- 3.Demografik koʻrsatgichlar.
- 4.Jismoniy rivojlanish - aholi salomatligini koʻrsatkichi sifatida
- 1.Kasalliklar, jarohatlar va oʻlim sabablarining tasnif.
- 2.Aholini kasallanishini oʻrganishning usullari va uslublari, kasallanishni oʻrganishda ekspert baholash, aholini kasallanish sabablarini oʻrganish..
- 3. Sogʻlom turmush tarzi haqida tushuncha.
- 4. Aholi orasida sogʻlom turmush tarzini targʻib qilish texnologiyalari.
- 1. BTSYO koʻrsatadigan muassasalar, vazifalari, strukturasi.BTSYO tashkil etish, baholash va tahlil qilish.
- 2. Oilaviy shifokor asosiy vazifalari, oilaviy shifokorning asosiy ish uslubi, ish faoliyatini baholaydigan koʻrsatkichlar.
- 3. OSH faoliyatida qoʻllaniladigan hisobiy va hisobot hujjatlari.
- 4. Tez tibbiy yordam koʻrsatishni tashkil etish (TTYo) va uning aholining barcha qatlamlariga yordam koʻrsatishning muhim tomonlari.
- 1. Oilaviy poliklinika tuzilishi, asosiy vazifalari.
- 2 Qishloq aholisiga tibbiy yordam koʻrsatishni oʻziga xos xususiyatlari.
- 3. Shahar aholisiga tibbiy yordam koʻrsatishni oʻziga xos xususiyatlari.
- 4. Aholiga statsionar yordamni tashkil etish, statsionar koʻrsatgichlari.
- 5.Oʻzbekiston Respublikasi ixtisoslashtirilgan tibbiy markazlar vazifalari va strukturasi
- 1.Onalar va bolalarga davolash-profilaktik yordamini koʻrsatish tizimini boshqarish tartibi.
- 2. Tibbiy-akusherlik yordamni koʻrsatishni tashkillashtirish, ayollar va bolalarga tibbiy xizmat koʻrsatuvchi muassasalarning asosiy turlari va ularning ishini tashkillashtirish tamoyillari.
- 3. Akusherlik kompleksi, uning vazifalari va tarkibi; xizmat koʻrsatishning asosiy kontingentlari
- 4. Ayollarga va bolalarga tibbiy xizmat koʻrsatish va uning bosichlari.
- 5. Bolalar va onalar oʻlimini oldini olish chora-tadbirlari.
- 1. Ijtimoiy sugʻurta va ijtimoiy taʼminot xaqida tushuncha.
- 2. Mehnatga layoqatsizlik va uning turlari, vaqtinchalik va turgʻun mehnatga layoqatsizlik
- 2. Vaqtinchalik mehnatga yaroqsizlik holatini aniqlash boʻyicha tibbiy-mehnat ekspertizasini tashkil etish.
- 3. Mehnatga layoqatsizlik varaqalari va maʼlumotnomalarni ahamiyati.
- 4. Turgʻun mehnatga yaroqsizlik holatini aniqlash boʻyicha tibbiy-mehnat ekspertizasini tashkil etish. Nogironlik. Ijtimoiy milliy himoya agentligi (IHMA).
- 5. Sanitariya –epidemiologiya xizmatini tashkil etish
- 1. Sogʻliqni saqlashda marketingning taʼrifi.
- 2. Marketing kontseptsiyalari, marketing muhitlari.
- 3. Tibbiy xizmat tushunchasi.
- 4 Tibbiy xizmatlarga narx belgilash.
- 1. Menejment tarixiy rivojlanish bosqichlari, boshqaruv maqsadi, turlari.
- 2. Menejment funktsiyalari (rejalashtirish, tashkillashtirish, nazorat, motivatsiya)
- 3. Boshqaruv usullari
- 4. Sogʻliqni saqlash muassasalarida xodimlarni boshqarish, boshqarish obʼyekti va subyekti.
- 5. Rahbarning xodimlar bilan oʻzaro munosabati. Rahbarning sifatiy tomonlari va ish stili.